Å nei! Enda en matblogg…

Er det verden trenger, enda en matblogg? Enda et sted der en håpefull kokkelør viser fram sine ferdigheter? Et kikkersk innblikk på enda et kjøkken med enda fler glade mennesker som spiser enda mer mat?

Kanskje ikke. Det er mye verden trenger, men matblogger er neppe høyt oppe på listen. Derimot er mat for viktig til ikke å bli laget, ikke bli snakket om, ikke å bli spist. Mat er viktig for alle, for samfunnet, for verden. Mat er viktig for meg.

Og dette er min blogg, mitt lille sted på verdensveven der jeg kan skrive om min mat. Hva slags mat jeg liker, hvordan jeg lager maten, og hva jeg tenker om mat, både den jeg spiser, den jeg ikke spiser og mye rundt det. Stort mer tør jeg ikke å love. Jeg er ganske fersk som blogger, og veien blir som kjent til mens man går. Skjønt her kan man vel si at deigen blir til mens man knar?

Men jeg ikke bare lager mat. Jeg leser også om mat og ser film om mat – det vil dere også kunne lese om her, i tillegg til at jeg synser om mat og matpolitikk.

Verden trenger kanskje ikke fler matblogger. Men listen over hva verden ikke trenger, men hva folk vil ha, er lang. Jeg vil i alle fall ha denne bloggen, og det håper jeg du også vil. Og har du tips til hva du vil jeg skal skrive om, så tar jeg gjerne imot dem!

 

Legg igjen en kommentar

